Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

var är jag?

Av Y - 25 augusti 2008 21:53

jo här !  :)


back in business igen. jobb - vardag - skola...   å alldeles förfärligt dålig på att uppdatera här.


tack alla ni som fortf tittar in ibland !


dottern då ? jo det går ganska bra. eller det går väl väldigt bra men jag är så rädd att säga det - som om att det då skulle hända nåt negativt.

hon äter inte ett smack mer än tidigare men hon verkar må bra. hon pratar en del om sjukdomen, om hur hemskt det var, hur hon stör sig på andra som inte vet nåt och ändå uttalar sig..  som om hon själv var frisk. det är ju vad hon tycker och just nu får hon tycka det..

det är mindre problem med vanliga måltiderna - i och för sig länge sen det var några problem med det men nu är det ännu mindre.. vet inte om ni förstår men kan inte förklara bättre.


ny skola, ska komma in i det, få nya kompisar. känns väl sådär hitills om jag förstår det rätt.


vad som skulle få henne fri från alla egna regler om vad som är okej att äta och inte vet jag inte. men just nu är det mer stabilt än på länge och det är gott nog.

 
 
Jossi

Jossi

26 augusti 2008 09:29

Skönt att höra att det går bra iaf, så det inte blir sämmre igen. Får ni någon hjälp nu? Går hon i skolan oså som vanligt? Har själv anorexi.. därför undrar jag bara lite. Svara om du har lust, kramis ha en fin dag!

http://entjej.webblogg.se

 
Tepåsen

Tepåsen

26 augusti 2008 19:14

Tack för kommentaren!
Jag blev glad av att se att det går okej för er också, och även om det känns tungt GÅR det att komma ur sjukdomen. Jg vet ju hur svårt det är men du/ni verkar vara så bra och stöttande föräldrar så jag tror och hoppas verkligen att er dotter också blir frisk någon gång:)
Jag vill inte lägga mig i men om jag var din dotter skulle jag vilja hamna på en ordentlig behandling och bli helt frisk på riktigt. Hon vill säkert inte det nu och det skulle bli massa bråk och jobbiga stunder men tänkt sen när du kan ha gå laga hennes favoritmat till middag och hon äter tills hon är proppmätt eller när hon går på bio med sina vänner och du vet att hon äter godis och dricker läsk och när hon kan gå till McDonald's eller vilket annat ställe som helt och äta en stor lunch, inte bara frukost och middag. När ni kan ha picknick, efterrätter, äta hemma hos andra och göra allt annat normalt, skulle inte det vara skönt?! När hon blir frisk kommer hon tacka er, jag vet inte vad jag hade gjort utan en bra behandling och utan mamma och pappa! Behandlingar är jobbiga och tar tid men det är verkligen värt den tiden, det är ju en investering i sig själv. Nu låter jag jättetöntig och tjatig men så är det faktiskt. Ha det så bra!

http://tepasen.blogg.se

 
Ingen bild

Ellen och Camilla

9 september 2008 13:01

Hej pappan!
Hoppas allt fortsätter att gå lite frammåt med dottern! Vi är två tjejer som gör ett projektarbete i skolan, och vi har riktat in oss på ätstörningar. Om du har tid, lust eller ork får du jätte gärna kontakta oss via vår mail för att svara på lite frågor. Vi gör det här för vi själva vill få en större inblick och är intressearde av ämnet!

p100atstorningar@hotmail.com

 
Ingen bild

Miss Grävling

10 september 2008 15:51

Hej! Jag har läst din blogg och vill bara skicka lite pepping. Det går att bli frisk från anorexi, det är jag ett levande bevis på. Började banta som 15-åring, benrangel vid 20, frisk vid 35-36. De som tog mig ur anorexin var att jag 1. flyttade utomlands 2. träffade maken 3. blev gravid & fick barn. Hade jag fått vård hade kanske tillfrisknandet gått snabbare, vem vet. Men å andra sidan tror jag att det måste få ta den tid det tar innan man inser att man vill bli frisk. För viljan måste komma från anorektikern. Man är inte mottaglig dess för innan. Men från den tidpunkten då viljan att bli frisk tänds, då behöver man allt stöd man kan få i form av kärlek och stöttning. Jag hejar på dig och tycker att du är en fantastisk pappa som bryr dig så mycket om din dotter. Lycka till och fortsätt att skriv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Y - 24 maj 2009 01:05

de går bra nu. för henne i hennes liv. hon har sina grubblerier, sina tankar men en del är såna man "ska" ha, lite olycklig kärlek hör livet till, lite funderingar över vem man är och vart man är på väg likså.   men det händer så mycket i hennes liv...

Av Y - 6 maj 2009 23:50

Ja det är ju ofta så att man känner igen sig väldigt väl. Det betyder väl antagligen att det finns några grundläggande faktorer som är lika eller liknande för de som drabbas. Du har gjort en viktig förflyttning när du svarar på omröstningen som du be...

Av Y - 6 maj 2009 23:40

Jag/vi är fantastiskt otroligt tacksamma för hjälpen vår dotter fick hos Capio. Jag fick stöd i form av information, feedback och framförallt att min dotter blev bättre. Capio hanterade och behandlade det akuta tillståndet vår dotter befann sig. Jag...

Av Y - 19 april 2009 13:24

hon mår ju ganska bra nu. sina regler kring vad som hon får äta har hon kvar men eftersom dom är ganska sunda håller hon vikten, det och kombinationen med att hon inte idrottar eller tränar nåt. men hon mår bättre i själen än på mycket länge. inte så...

Av Y - 4 april 2009 10:24

vår dotter är för frisk.   vikten är ok. hon äter precis vad hon behöver och eftersom hon inte tränar/sportar/idrottar så behövs inte så himla mycket. men hennes inställning till mat är fortfarande störd. hennes självförtroende är svagt (vems är inte...

Presentation

Omröstning

vad är viktigast ?
 att vara älskad
 att ha någon att älska
 att vara snygg
 att vara smal
 att bli rik
 att må bra/vara frisk
 att älska och förlåta sig själv
 skriv gärna i komm om du saknar alternativ!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards