Alla inlägg under juni 2008

Av Y - 24 juni 2008 18:19

efter ett mindre uppträde vid menyval på restaurangbesök i helgen var både dottern och jag sänkta..


blev ju ändå hyfsat bra. jag tog inte beslutet. väntade ut henne.

elaka pappan.


om man tittar på en meny med tio rätter varav typ sju går bort direkt pga att de är pommes eller sås eller nåt annat förbjudet.. men det återstår tre st helt okej så är det ju bara att ta nån av dom. att de ska va så j-a svårt !


det är den negativa sidan av capios behandlingsmetod. hon blev tillsagd om vad hon skulle göra, var hon skulle stå, var hon skulle gå och det var bara att äta maten som serverades.

nu tänker jag så här.. hade varit bättre om det i behandlingen även ingått att välja bland 2-3 likvärdiga rätter.


å så va hon sänkt efteråt. antagligen för att det kändes värre när hon själv blev tvungen att välja maten hon skulle äta.

å så va jag sänkt efteråt för att jag bara satt å tänkte f-n f-n f-n de här är värre nu !  å så blev jag lessen för att jag märkte hur syskonen påverkades av situationen.


ja ja nu är de som vanligt igen.

Av Y - 18 juni 2008 00:21

nej inget dramatiskt har hänt.


dottern har sommarlov och sommarjobb. äter varken mer eller mindre än förut. men hon anser sig vara frisk. det kanske hon är. det kanske jag som är sjuk. störd och inbillningssjuk ?


nå - att jag inte skrivit beror snarare på tidsbrist och motivationsbrist.

blir så ibland.

Av Y - 5 juni 2008 20:04

Jag har ju och har haft en del teser. Mina sanningar och förutfattade meningar om anorexia/ätstörningar och vad som orsakar dem m.m.En sådan var att de som drabbas i de flesta fall är storasystrar.Med höga krav på sig, de där duktiga osv.Men ser man till resultatet av min undersökning, som faktiskt är ganska statistiskt säkerställd med hela 113st röster - så finns inget sånt samband. Möjligen om alla de som svarat att de har äldre syskon skulle visa sig ha enbart äldre bröder.Nej det är nog bara att acceptera att det inte har något att göra med var i syskonskaran man befinner sig.De två tjejer jag haft i min närhet långt innan min egen dotter drabbades (eller ens fanns) var förresten yngst med storasystrar respektive ensambarn. Så jag borde ha förstått att jag hade fel från början.


Du som har anorexia eller bulimi, har du syskon ?

ja, yngre syskon    35.4 %

ja, äldre syskon    36.3 %

nej, inga syskon alls    7.1 %

ja både yngre och äldre syskon    21.2 %

Totalt har 113 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-02-24 21:44

Av Y - 4 juni 2008 22:04

idag sa dottern att hon tänkt sig äta godis när hon blir gammal.

 alltid något..

Presentation

Omröstning

vad är viktigast ?
 att vara älskad
 att ha någon att älska
 att vara snygg
 att vara smal
 att bli rik
 att må bra/vara frisk
 att älska och förlåta sig själv
 skriv gärna i komm om du saknar alternativ!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards