Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

efter sommar å semester

Av Y - 4 augusti 2008 13:17

först : tack alla ni som orkat besöka denna blogg trots att inga uppdateringar skett på länge nu. och tack till er som kommenterat, klokt och tänkvärt..


familjen har varit på semester. på gamla vanliga stället. och lika bra och skönt som vanligt.


det var en del oro innan. små praktiska saker som jag inte orkar älta här och nu, det gick hur som helst bra.


dottern har varit på strålande humör mest hela tiden. och ätit sina vanliga ransoner, dvs full frukost och middag. därtill har det blivit nån form av minilunch ibland..


vikten har vi ingen koll på. hon är sytrådssmal men inte undernärd. helt säkert är hon underviktig när vi så småningom lyckas ta oss samman och tvinga upp henne på en våg. men inte så att det är någon överhängande fara, så länge hon håller den här nivån och inte försöker minska på något ätande ytterligare eller börjar träna så är det ok.


hon har gjort några saker som för andra utan någon insikt om denna sjukdom måste låta rent löjliga, men som för henne (och för oss) är fantastiska. hon har kunnat äta något annat bröd än det där barkbrödet, fortfarande mörkt och fullkorn men ändå lite andra sorter. hon har ganska ofta druckit annat än vatten och fruktjuice.

det största av allt är ändå att hon en gång i sommar tog om på middagen, visserligen en minimal köttbit men som sagt, det var helt fantastiskt. jag börja nästan grina..


mycket händer nu. hon får uppskattning av vänner som är guld värda och som hon om sanningen ska fram, misshandlar lite genom att för det mesta dra sig undan och inte vara med dom.. hon får otroligt mycket kommentarer på sin blogg. hon ska börja gymnasiet och det blev till slut på precis det program på precis den skola hon ville..


jag vet och känner igen från mig själv, hur hon ser fram emot att få börja på ny skola, där ingen känner henne. ut i det okända visst, men också en möjlighet att få börja om från början.


hon kommer att träffa en kille - huga säger pappa... - men det blir nog bra. spelar ingen roll hur mycket vi säger att hon är fin, vacker, bra.. eller när kompisarna säger det.. hon behöver höra det från nån annan, som tycker om henne inte för att han/hon är "tvungen" som vi föräldrar är.. förstår ni ?


kort å gott.. känns ganska bra även om det är långt ifrån något normalt liv eller förhållande till mat. på lite sikt kommer det nog att ordna sig. vi har haft tur. och hon är en super-tjej, precis som alla ni är !


 
 
Rebecca

Rebecca

4 augusti 2008 19:57

Gud vad kul att höra att det går så bra för er! GRATTIS!

http://RebeccaCecilia.blogg.se

 
stars in heaven

stars in heaven

4 augusti 2008 22:17

Jag tycker din dotter har varit otroligt duktig :) Härliga framsteg!
Kram

http://tisasdagbok.blogg.se

 
lilla ja

lilla ja

5 augusti 2008 08:34

Vilket härligt inlägg!! Grattis, och tusen kramar vill jag skicka, det är härligt att se dig skriva " på sikt kommer det att ordna sig"... Hoppas att det som är kvar av sommaren kan fortsätta lika positivt, och ta nu hand om er! Kramar!

http://littlemes.blogg.se

 
ulle

ulle

7 augusti 2008 18:20

Vad skönt att sommaren gått bra för er! Ett stort grattis till dottern, vad härligt att hon kom in på den skola hon ville. Likaså blev det här, känns väldigt skönt. Känner igen tanken om att börja på ny kula genom min dotter. Denna sommaren har hon kämpat som sjutton för att ta igen allt hon missat. En massa fester hela tiden. Men som jag sagt förut - hellre festa än svälta!

http://makrames.blogg.se

 
Louise

Louise

23 augusti 2008 19:41

Hej!
Jag läste just ditt inlägg. De va väldigt fint formulerat och de låter som en lyckad semester!
Skönt att de går så bra. Lycka till. En dag kommer allt att lösa sig.
Jag har själv anorexi men är påväg bort från allt skit, ut i de fria. Fri från alla demoner. De e hjärligt att upptäcka allt som man en gång för länge sen har upptäckt men inte uppskattat de. Jag tror på din dotter och håller tummarna för all evig framtid, och hoppas att hon kommer ta sig upp från dem små groparna vi alla faller i ibland. Lycka till nu!!ps har du några frågor som sjukdommen (men jag antar att du fattar de mesta eftersom du lever med en sjuk dotter, men ändå de kan va skönt att fråga nån annan nång gång) så e de bara att fråga mig Ds

http://louisessan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Y - 24 maj 2009 01:05

de går bra nu. för henne i hennes liv. hon har sina grubblerier, sina tankar men en del är såna man "ska" ha, lite olycklig kärlek hör livet till, lite funderingar över vem man är och vart man är på väg likså.   men det händer så mycket i hennes liv...

Av Y - 6 maj 2009 23:50

Ja det är ju ofta så att man känner igen sig väldigt väl. Det betyder väl antagligen att det finns några grundläggande faktorer som är lika eller liknande för de som drabbas. Du har gjort en viktig förflyttning när du svarar på omröstningen som du be...

Av Y - 6 maj 2009 23:40

Jag/vi är fantastiskt otroligt tacksamma för hjälpen vår dotter fick hos Capio. Jag fick stöd i form av information, feedback och framförallt att min dotter blev bättre. Capio hanterade och behandlade det akuta tillståndet vår dotter befann sig. Jag...

Av Y - 19 april 2009 13:24

hon mår ju ganska bra nu. sina regler kring vad som hon får äta har hon kvar men eftersom dom är ganska sunda håller hon vikten, det och kombinationen med att hon inte idrottar eller tränar nåt. men hon mår bättre i själen än på mycket länge. inte så...

Av Y - 4 april 2009 10:24

vår dotter är för frisk.   vikten är ok. hon äter precis vad hon behöver och eftersom hon inte tränar/sportar/idrottar så behövs inte så himla mycket. men hennes inställning till mat är fortfarande störd. hennes självförtroende är svagt (vems är inte...

Presentation

Omröstning

vad är viktigast ?
 att vara älskad
 att ha någon att älska
 att vara snygg
 att vara smal
 att bli rik
 att må bra/vara frisk
 att älska och förlåta sig själv
 skriv gärna i komm om du saknar alternativ!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards